|
Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:57, 11 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Tory są potrzebne i do nowo budowanej. tu zapewne mniej bo nie wieże żeby zniknęły w 100%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
faur
Gość
|
Wysłany: Wto 12:48, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Pytanie do użytkownika krzyśka, tylko zaznaczam , te pytanie nie ma na celu ośmieszenie ciebie. A więc ile masz lat? Pytanie ot , z ciekawości. Znam młodych MK którzy chcieli przekuwać sm03 na tor 750mm , więc nic mnie już nie zdzwiwi.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atterdag
Zaawansowany
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków / Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:21, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Całościowo odpowiedzi zamieszczę...
Na lini Bydgoszcz Koronowo pozostały... działki, nasypy, wykopy, odrobina jakiejś infrastruktury w postaci mostu i mostków. Do tego chęć pewnie by była. Jeżeli chodzi o Łabiszyn... to nie wiem czy tam aby jakiś Feldbahn nie jeździł. Z tego co pamiętam w okolicy Kcyni była całkiem przyzwoita sieć.
Sompolno, Sompolno... a może Nieszawa? Tory na stacji istnieją, budyneczek nie do końca zrujnowany... a do tego stacja styczna z normalnotorową + rolnictwo dałoby możliwość uruchomienia jakiś skromnych przewozów towarowych. Tabor zawsze się znajdzie - Wlsy często stoją nieużywane po tartakach, gliniankach, piaskowniach.
Poza tym czemu nie od razu dogadać się z BWKD i nie odbudować lini z Kocika do Grabówna
PS Kolejki w Polsce się buduje... a może raczej stawia bo o Feldbahnie inaczej powiedzieć nie sposób. Z tego co pamiętam Krakulice (wielka odkrywka torfu na Kaszebach) dalej korzysta z takiego transportu i linię wedle potrzeb przesuwa.
Optymizm podziwiam i powodzenia życzę. Tym bardziej, że bez wykupu gruntów koszt pozyskania taboru, torów, podkładów... wyniesie całkiem sporą sumkę w euro. Chyba, że... gmina nie ma co robić z pieniędzmi, masz świetny pomysł na wniosek o dofinansowanie wpisujący się w ścieżki rozwoju regionalnego i potrafisz go napisać.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:25, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Odnośnie Sompolna można trochę poczytać na tym forum. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:20, 12 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Parę dni nie byłem na forum, no i proszę: taki temat-kwiatuszek...Jako członek TWKP niewątpliwie jakimś tam entuzjastą kolejnictwa jestem; cokolwiek by to miało oznaczać. I jako MK życzyłbym sobie, ba jak umiem i mogę wspomógłbym odbudowę/budowę kolejki w naszym regionie. Jeśli zaistnieje możliwość przywrócenia w jakikolwiek sposób do życia kawałka Sicienko-Mochle, będę pierwszy który tam ruszy jeździć (a tak się składa że od niedawna mam już czym jeździć ) Mam w tym miejscu taką skromną propozycję (skromną podług jego planów) dla kolegi Krzysztofa: dla rozpoznania skali problemów spróbuj na razie przywrócić do życia właśnie ten istniejący kawałek BKP. Odpada problem pojazdu szynowego (kolega Radek może zaświadczyć że moja maszynka zalicza kolejne etapy testów praktycznie bez żadnego ale) potrzebnego do przywrócenia drożności tego szlaku. Ja sam zajmę się odpowiednim odkrzaczeniem toru. Tobie zostawiam tylko sprawy formalne:pozwolenia od władz i skombinowanie materiału na ubytki. Jeśli to zdołasz uczynić poprawnie mozemy rozmawiać dalej. Inaczej ta dyskusja nie ma sensu i zaliczyć ją możemy do kategorii "pobożnych życzeń"...
ps
W przypadku wyniku pozytywnego obiecuję stanąć na rzęsach przed Zarządem TWKP w celu wydębienia dla istniejącego odcinka BKP wagonu 4-osiowego (węglarki lub tzw towos-u jak wolisz) i któregoś z L30H
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Wto 22:35, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek.E
Początkujący
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:00, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
W pełni sie zgadzam z Kolegą "faur", przecież to jest nierealne co Ty wypisujesz - kolejkę od nowa ? w Polsce! - sorry chyba coś nie tak.
Szanuję w pełni wypowiedzi pozostałych i widzę, że tylko nasz admin nie wie co o tym myśleć To ja Ci powiem - BAJER to jest.
Dobry bajer to pół sukcesu.
P.S
Prosze mnie złośliwie nie komentować każdy ma prawo do swojego zdania.
Pozdrawiam Wojtek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Aktywny
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:11, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Masz ciekawy pomysł natrafiam ostatnio na osoby szczególnie zainteresowane inicjatywą odbudowy BKP bądź SKD .Należe do BTPK jeżeli wiecie o co chodzi ,ale tam wszyscy są strasznymi pesymistami i robią wszystko aby mi ten pomysł wybić z głowy a tu widzę sytuację ZUPEŁNIE ODWROTNĄ ludzie jakoś na tym forum są optymistycznie nastawieni Linia SKD ma ten plus ,że jak mówił pan Radek na 750 mm nie ma większych problemów ze znalezieniem taboru a nie wiem czy zarząd TWKP pozwoli ci zabrać z kolejki tabor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Aktywny
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:18, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Wracając do kolegi Wojtka może on nie chce się w nic angażować ale też nie powinien pisać złośliwych postów .Rozumiem każdy ma własne zdanie ,ale jeżeli ktoś ma plan i opisuje go dla lebszego zrozumienia to nikt nie może nazywać tego tzw BAJEREM . Przepraszam wszystkich za tak mocne potraktowanie sprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 13:52, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Każdy ma prawo do wyrażania opinii o czymś, bądź swojego zdania na jakiś temat. Pod warunkiem, że nikogo nie obrazi.
Sam widzisz, że wszystko traktujemy na poważnie, doradzamy i próbujemy pomóc.
Prawdopodobnie Kolega Wojtek jest pesymistą z natury (żart) i troszkę bezpośredni.
Podsumowując to w życiu już tak jest, jak chcesz zrobić coś wielkiego to nie zawsze spotkasz się z aprobatą a słowa krytyki w jakiś sposób pomagają, motywują i przede wszystkim można wyciągnąć jakieś wnioski.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Pią 13:57, 15 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GPU
Aktywny
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hel Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:29, 15 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Z dużą ciekawością przysłuchuje się tej dyskusji. Temat bardzo ciekawy. My tu na Helu także zaczynaliśmy od zera wiec mogę się troszkę po wymądrzać. Kolega Krzysztof ma bardzo fajną wizje zbudowania kolejki od podstaw. Pomysł niezły tylko bardzo trudny w Polsce niestety do zrealizowania.
Zacznijmy od torowiska. Koszt szacunkowy wybudowania torowiska o rozstawie 600mm (nowe szyny, podkłady formowanie nasypów, śruby ,podkładki itp.) to około 600 000 zł za kilometr (dane na zeszły rok teraz trzeba było by to uaktualnić).
Tabor. Jeśli chodzi o 600 mm to zakup lokomotyw typu Wls 40/50 to nie ma problemu gorzej z taborem ( trzeba go samemu zbudować). Natomiast tabor na 750mm moim skromnym zdaniem zdobycie go w Polsce graniczy z cudem. Nie sądzę aby jakieś kolejki w naszym kraju chciały się go wyzbyć. Jest oczywiście możliwość zamówienia takiego taboru w Polsce lub za granicą ale to olbrzymie koszty. Innym problemem jest oczywiście pozyskanie funduszy na zakup gruntów pod kolejkę, wszelkiego rodzaju pozwolenia na budowę, bardzo kosztowne projekty i na koniec wszystkie potrzebne dokumenty wystawiane przez UTK.
Moim zdaniem na dzień dzisiejszy lepiej jest odbudować jakąś zaniedbaną kolejkę niż budować coś od nowa. Może to w przyszłości się kiedyś zmieni na rzecz budowy nowych kolejek.
Mam nadzieje Krzysztofie ze nie zniechęci Cię to w twojej pasji i uda się tobie odbudować lub reanimować jakąś linie kolejki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Aktywny
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:10, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Kolego GPU można reanimować kolej w Bydgoszczy ,ale nie wiem co na to prezydent i rada miasta .Kolej w Sompolnie miała kiedyś rozstaw 600mm więc można zrobić taki numer ,że przywrucimy jej dawny rozstaw.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Aktywny
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 11:18, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Tak kiedyś wyglądała stacja w Sompolnie
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 12:15, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: | Kolej w Sompolnie miała kiedyś rozstaw 600mm więc można zrobić taki numer, że przywrócimy jej dawny rozstaw.
Pozdrawiam |
Przekuwać na 600?? NIE!!!
Sompolno można powrotem połączyć z Krośniewicami. Dlatego wczesnej pisałem ci o reanimowany lini w to stronę a nie na Śleszyn. Tam jest sporo podkładów betonowych które mona ponownie wykorzystać. Do 600 potrzebujesz wszystkie nowe. Osoby działające na KrKW chcą przywrócić połączenie przez Izbice do Sompolna. Sompolno tez jest zainteresowane tym. Wychodzi na to że potrzebę jest tylko działanie bo każdy che kolejkę reanimować. Może będzie możliwy ponownie przejazd na trasie Sompolno - Ozorków?? A nawet aż do Gniezna?? Dlatego musi pozostać rozstaw 750mm.
Co do taboru. Na [link widoczny dla zalogowanych] mona przecież przerabiać towarowe. Nie potrzeba 30 wagonów. Jakieś pojedyncze sztuki na pewno się znajdo. W nasielsku stoi jeden wagon na 750 mm. Wystarczy go odkupić od PKP i przerobić na letniaka. Łatwiej znaleźć tabor na 750 niż na 1000
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzej2110 dnia Czw 14:53, 24 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:33, 16 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Krzysiek napisał: | (...)a nie wiem czy zarząd TWKP pozwoli ci zabrać z kolejki tabor |
Gwarancji dać nie sposób, ale jeśli zdołasz przeskoczyć problemy o których pisałem, znacznie zwiększyłoby to potencjalne szanse w negocjacjach ze Zarządem TWKP... zupełnie inną sytuacją jest zabrać tabor gdzie miałby stać i dalej być nieużywany, a inną gdy zabrać go na czynną linię. W moim osobistym odczuciu, odcinek Sicienko-Mochle jest fragmentem BWKD i tak właściwie ten tabor jeździłby u siebie, choć teraz już fizycznego połączenia nie ma z Białośliwiem. Tak czy inaczej, pomysł kolegi Krzysztofa (zresztą mojego imiennika skądinąd ) jest tyleż ciekawy co graniczy z naiwnością...ale wielkich rzeczy dokonuje się właśnie nie bacząc na trudności tylko patrząc naprzód...Kto wie może kiedyś coś wyjdzie z Twoich pomysłów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek
Aktywny
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:06, 17 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Na to właśnie liczę jeżeli chodzi o samom stacje w Sompolnie to miała
-8 torów stacyjnych
-3 stanowiskową lokomotywownie
-3 stanowiskową wagonownie
-Warsztaty itd.
Ciężko będzie to odbudować .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|