|
Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
horribiledi
Początkujący
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nakło nad Notecią Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Pią 22:17, 15 Sie 2014 Temat postu: Skrzyżowania 600/1435 mm |
|
|
Cześć, to znowu ja
Przeglądając naszą galerię na forum zauważyłam kilka fotek z nietypowego skrzyżowania torów jak w tytule, chodzi mianowicie o Karnówko.
Na forum 750 mm lisiogonek pisał kiedyś tak:
"Przypomniało mi się że w Karnowie pod Nakłem była chyba jedyna na sieci BWKD krzyżówka 600/1435mm. Żeby było ciekawiej: kiedyś było tam zderzenie parowozu normalnotorowego z pociągiem 600mm... "
Czy ktoś wie coś o tym wypadku na skrzyżowaniu torów? I o samym skrzyżowaniu coś więcej (dlaczego na jednym ze zdjęć jest podpisywane jako "legendarne")? W którym roku dokładnie było zlikwidowane?
Wyjaśnijcie mi jeszcze chłopaki jak wyglądało skrzyżowanie 600 mm z 1435 mm w Białośliwiu w stronę stacji Białośliwie Port, bo ktoś tu gdzieś wspominał o tunelu (?) ale może nie chodziło o taki tunel. Widziałam fotki z 2006 roku podpisane jako "skrzyżowanie 600 mm z normalnotorową Białośliwie" i trochę mnie to konfunduje.
Z map WKP wnioskuję, że u nas nie było więcej tego typu skrzyżowań.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez horribiledi dnia Pią 22:17, 15 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:03, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Skrzyżowania torów 1435/600mm na szlaku do portu w Białośliwiu nie było z bardzo prostej przyczyny: 600mm przecinała kolej normalnotorową w tunelu przechodzącym w nasypie...resztki portalu południowego są dosyć dobrze widoczne koło semafora wjazdowego z Piły. A jeśli chodzi o wypadek z 1945 bądź 1946 roku to zderzył się jakiś normalnotorowy parowóz luzem jadący tendrem do przodu w kierunku Chojnic, z parowozem wąskotorowym prowadzącym rozkładowy pociąg bodaj do Kasprowa(nie znam szczegółów). Do wypadku doszło w wyniku zignorowania sygnałów przez drużynę trakcyjną (minęli bez reakcji tarczę i semafor na "stój") i co ciekawe prawdopodobnie przez inaczej liczony czas. Otóż na WKP czas był liczony wg strefy czasowej lokalnej, a na PKP wg czasu moskiewskiego. Maszyny zderzyły się tendrami i były jakieś ofiary, ale szczegółów nie znam...
To tyle w tym temacie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
horribiledi
Początkujący
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nakło nad Notecią Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Nie 14:54, 24 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Co do Białośliwia, to teraz wszystko jasne.
Jeśli chodzi o wypadek, to skąd posiadasz te informacje? Chętnie pogrzebię w starych gazetach, może by coś było konkretniejszego. Ale trzeba by zawęzić obszar czasowy poszukiwań, 2 lata to dość sporo.
W którym roku mniej więcej zlikwidowano to skrzyżowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|