|
Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OleK
Zaawansowany
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nakło nad Notecią Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:39, 14 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Czekamy na decyzję, miała być wczoraj, ale informacji brak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukass
Aktywny
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 13:45, 16 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Istna tragedia!!! Czyżby komuś ta kolejka przeszkadzała? komu? Niedawno był reportaż w TVN o niszczeniu zabytków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek22_Trzcianka
Aktywny
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzcianka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 15:46, 16 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Moim skromnym zdaniem (oczywiście od razu zaznaczę że mogę się mylić) z kwestią WLS-ek sprawa nie powinna być całkiem przegrana gdyż jak zapewne każdy się orientuje że WLS-ka to w 99 procentach stal i żeliwo które raczej się nie pali. spaliła się na pewno farba na poszyciu i na bloku silnika, instalacja elektryczna wraz z akumulatorem, zawartość zbiornika paliwa, gumowe uszczelki przy szybach, siedzisko i ewentualnie plastikowe obudowy świateł i izolacje uzwojeń w alternatorze/prądnicy i rozruszniku, ale czy nie mozna nie wielkim kosztem przywócić sprawności tym że lokomotywom? czy trzeba od razu na złom jak spalony samochód który ma w sobie wiecej tworzyw niż stali?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Krzysiek22_Trzcianka dnia Pią 15:50, 16 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 7:33, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
To jest sprawa do oceny przez fachowców - chociaż osobiście wątpię czy ktokolwiek zechce podpisać się pod rewizją takiej maszyny. Lepiej takie maszyny zostawić jako dawców części, a sprowadzić maszyny które mają ostoje, koła z wiązarami i silniki w porządku...
ale to wszystko to i tak są dywagacje, ponieważ nie znamy decyzji właściciela co do dalszych losów MKP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Zaawansowany
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luboń k/Poznania Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:22, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Nawet pojawiła się lokomotywa na Allegro i to niedaleko Bydgoszczy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Choć cena nie mała... Ciekawy zapis też pojawia się w ogłoszeniu:
Cytat: |
Specjalna oferta: Z nabywcą inwestorem/zarządcą, który w ciągu 3 lat w ramach prowadzonego przez siebie przedsiębiorstwa uruchomi do celów turystycznych fragment linii kolejowej po byłych Bydgoskich Kolejach Dojazdowych na odcinku Sicienko-Wojnowo-Mochle i wprowadzi na stan taboru oferowaną przez nas lokomotywkę istnieje możliwość zawarcia specjalnej klauzuli/aneksu do umowy sprzedaży o zwrocie przez nas części ceny zakupu. (Szczegóły oferty do indywidualnej negocjacji). Zachęcamy inwestorów, by podjęli trud negocjacyjny z włodarzami gminy Sicienko i podjęli się szczytnej inicjatywy uratowania chociaż niewielkiego fragmentu zabytkowej (znanej od 1895 roku) linii kolejki wąskotorowej. Bliska odległość od niemal 400 tys. miasta (8km), atrakcyjne turystycznie położenie i świetna infrastruktura drogowa oraz gęsta sieć ścieżek rowerowych łączących Bydgoszcz z Sicienkiem – zapewniają rentowność ewentualnej inwestycji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 20:55, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Dziś miałem okazję pogadać chwilę z kolegą Kubą z MKP. Obejrzałem także lokomotywy i ich stan z całą pewnością nie jest aż taki tragiczny - choć raczej jeździć nie będą. Przyszłość jest niejasna, ale szanse na przywrócenie ruchu są spore, Szkoda że nie miałem aparatu ze sobą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łowca
Aktywny
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:22, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Krzysiek22_Trzcianka napisał: | Moim skromnym zdaniem (oczywiście od razu zaznaczę że mogę się mylić) z kwestią WLS-ek sprawa nie powinna być całkiem przegrana gdyż jak zapewne każdy się orientuje że WLS-ka to w 99 procentach stal i żeliwo które raczej się nie pali. spaliła się na pewno farba na poszyciu i na bloku silnika, instalacja elektryczna wraz z akumulatorem, zawartość zbiornika paliwa, gumowe uszczelki przy szybach, siedzisko i ewentualnie plastikowe obudowy świateł i izolacje uzwojeń w alternatorze/prądnicy i rozruszniku, ale czy nie mozna nie wielkim kosztem przywócić sprawności tym że lokomotywom? czy trzeba od razu na złom jak spalony samochód który ma w sobie wiecej tworzyw niż stali? |
Zaś mózg kolegi to w 99% trociny. Proponuje lokomotywę spaloną oczywiście kupić i sprawdzić co da się z nią zrobić samemu...
Potem zapoznać się nieco bardziej z budową taboru, a przede wszystkim zać na koniec wrócić do szkoły - fizyka, metaloznastwo - obowiązkowo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek22_Trzcianka
Aktywny
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzcianka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:55, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Myślę że każdy zauważył że już na samym początku zaznaczyłem że mogę się mylić. A kolega najprawdopodobniej ma jakiś kompleks skoro tak nietaktownie perswaduje swoją wyższość intelektualną. Oczywiście odpuszczę i nie będe bawił się z kolegą w słowne przepychanki bo nie w takim celu te forum zostało stworzone. Pisząc wcześniejszą wypowiedź miałem przedewszystkim na wzgledzie to że temperatura pożaru może być znacząco różna i co za tym idzie temperatury na jakie była narażona konstrukcja lokomotywy mogły oscylować w granicach które mogły lub nie musiały zmienić właściwości materiałów z jakich maszyny te zostały wykonane. Dlatego przedewszystkim warto sprawdzić co i jak bardzo uległo zniszczeniu bo przecież spalona farba na poszyciu nie musi od razu oznaczać wyroku śmierci. Przecież podczas normalnej pracy silnika jego coniektóre cześci osiągają temperaturę znacznie wyższą która nie tylko stopiła by zwykłą olejną farbę.... Pozdrawiam wszystkich zwolenników merytorycznych dyskusji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:21, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
No właśnie....
Oglądałem jednego lopka (tego bliżej wyjazdu) pod blachami poszycia i wyglądało mi na to że nawet kable na rozruszniku nie były spalone doszczętnie, a farba na silniku też jako tako wyglądała - w żadnym razie żeby wypalone do białego było, a nawet ślady tłuste od ropy gdzieniegdzie były. Farba na obręczach , poszyciu i kabinie faktycznie się wypaliła mocno - ale np u nas w zakładzie stosujemy proces opalania przed piaskowaniem elementów i stąd wiem że podwyższona temperatura niekoniecznie musi oznaczać zniszczenie wszystkiego.
Co prawda bardzo wątpię nadal czy ktokolwiek podpisałby się rewizją takiej maszyny...ale z drugiej strony nie musi być ona kupą złomu (co usilnie sugerują pewne kręgi).
Kolega Krzysiek z Trzcianki jest wielkim entuzjastą kolejki patrzy na nią przez tzw. "różowe okulary" i może stąd kolega Łowca wyciągnął te wnioski (które notabene na forum 750mm potraktowane by mogły być jako "osobiste wycieczki" )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek22_Trzcianka
Aktywny
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzcianka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:33, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Myślę że każdy ma prawo do własnej opinii, mniej lub bardziej optymistycznej i ma prawo ją zamieścić na forum (chyba po to właśnie zostało ono stworzone) i nie powinien być za to szykanowany. W przeciwnym razie czytali byśmy jedynie artykuły ludzi którzy według samych siebie znają się najlepiej. Tyle na ten temat odemnie. Jak ktoś woli patrzeć na wszystko ze zwieszoną miną, narzekać i biadolić to już tylko i wyłącznie jego sprawa. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łowca
Aktywny
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 8:44, 23 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kolego serio kup tą lokomotywę, spalona farba i podpieczony silnik to jest nic, z pewnością uda się to poskładać jak talala, pare puszek farby, kilka kabelków, troche ropy do umycia silnika, nowy olej plus uszczelki i będzie Rolls-Royce.
Do drugiego kolegi...
A co to jest rewizja maszyny i kto się pod tym podpisuje... ?
Bo ja to myślałem, że obecne procedury to najpierw Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego a jak już jest ono to Świadectwo sprawności technicznej taboru...
Nie mam zamiaru nikogo obrażać, jakby ktoś się tak poczuł oczywiście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek22_Trzcianka
Aktywny
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Trzcianka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 9:31, 23 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Oczywiście że kupie, zrobie wszystko tak jak mówiłeś, uruchomie ją i postawie ją sobie w mieszkaniu na kredensie. Może nawet dokupie do tego ze 2 kilometry torów, wąskich oczywiście bo mieszkanie mam nie za duże. I przy każdej większej okazji będe urządzał przejazdy dla miłośników a w pierwszej kolejności zaproszę oczywiście Ciebie. Zastanów sie Co Ty wogóle piszesz bo Twoje wypowiedzi zaczynają trącać abstrakcją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:57, 23 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Łowca napisał: |
Do drugiego kolegi...
A co to jest rewizja maszyny i kto się pod tym podpisuje... ?
Bo ja to myślałem, że obecne procedury to najpierw Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego a jak już jest ono to Świadectwo sprawności technicznej taboru...
|
Nie mam zamiaru w tym momencie prowadzić szczegółowej dyskusji polegającej na opisywaniu konkretnych procedur - nie zajmuję się tym i nie mam zamiaru głupa palić jak to niby się znam; ale w wypowiedzi mojej łatwo było odczytać intencje. Lepiej nie prowadźmy takiej dyskusji polegającej na licytowaniu się kto wie wie dokładniej i więcej bo szybko zapomnimy o ważnej sprawie jaką poruszył kolega : Łowca napisał: | "Nie mam zamiaru nikogo obrażać, jakby ktoś się tak poczuł oczywiście. |
Poza tą sprawą: a może by spróbować załatwić pozwolenie na przejazd drezynką po linii MKP? Co prawda nie wydaje się mi żeby kolejka miała zniknąć z krajobrazu Myślęcinka, ale tak samo odwlekałem "wyspę Mochle" i teraz to nie ma po czym jeździć już
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek
Zaawansowany
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luboń k/Poznania Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 6:21, 24 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
lisiogonek napisał: |
Poza tą sprawą: a może by spróbować załatwić pozwolenie na przejazd drezynką po linii MKP? Co prawda nie wydaje się mi żeby kolejka miała zniknąć z krajobrazu Myślęcinka, ale tak samo odwlekałem "wyspę Mochle" i teraz to nie ma po czym jeździć już |
Super pomysł! Przetestował byś na nowo zbudowaną drezynę. Przy okazji można zrobić trochę szumu w lokalnych mediach, co by na pewno ożywiło sprawę kolejki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:58, 02 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Dowiedziałem się dziś rano w Bydgoszczy od pewnego gościa że kolejka ma mieć odbudowaną szopę - podobno w ratuszu znajdą na to pieniądze. Czy ktoś może to potwierdzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|