|
Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 11:16, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Hej, no skromnym zdaniem mogę powiedzieć, że silniki diesla jak i benzyny nie stanowią dla mnie jakieś tajemnicy. Obawiam się że po 18 latach stania taki silnik może szybko się zniszczyć, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest rozkręcić go wyczyścić i złożyć. Druga kwestią jest czy aby na pewno blok i głowica są proste i nie będzie problemów z uszczelkami bo co chwile może je wydmucha. Tu już kłania się drogie planowanie.
A w rumuńskiej loko - motoryzacji są takie kwiatki konsultowałem się z jednym z byłych mechaników lyd2 (Białośliwie) niedawno to już wiem co nie co więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łowca
Aktywny
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 12:22, 27 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Jeżeli lokomotywa jest kompletna i do takiego postoju była odpowiednio przygotowana nie stanowi to problemu, instrukcja fabryczna mówi co dokładnie trzeba zrobić by przygotowac sprzęt do takiego postoju i jak go potem rozkonserwować.
Tabor w Dobrach stał od 2001 roku. Jakoś za specjalnie zakonserwowywany nie był, ale spuszczone ma absolutnie wszystko, chłodziwa, oleje, z każdej dziury, z przekładniami osiowymi włącznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 2:39, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Pewny nie jestem, ale te nasze rumuny stały raczej odstawione niejako z ruchu, I mają oleje pozalewane w silnikach i przekładniach. Bardzo wątpię żeby gdzieś tam było zupełnie sucho bez oleju, Niby lat tak wiele a pod pokrywami wszystko pięknie mokre od oleju, A co odpalania bez płyny chłodzącego: niezbyt wysilone silniki bez większego ryzyka przegrzania mozna na pewną chwilę uruchamiać (sam nieraz sprawdzałem na własnym aucie wyposażonym w silnik Diesla). A w Dobrach stoją loki które jeździły w Stargardzie Sczecińskim czy też gdzie indziej? Byłem na stacj Stargard Szczeciński Wąsk. i nigdzie tam nie widziałem budynku lokomotywowni...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaku_z_jelcza
Aktywny
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wyrzysk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:36, 28 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Silnik bez chłodnicy można odpalić jeszcze inaczej. Żeby wyeliminować ryzyko powstania niebezpiecznych naprężeń w bloku a szczególnie w głowicy można silnik na czas próby chłodzić świeża wodą. Podłączyć wode z kranu do dolnego króćca od chłodnicy( powrót wody), zalać silnik, a woda niech się powoli wylewa górnym przewodem, lub po prostu zamiast chłodnicy podłączyć dużą metalową beczkę z wodą. Zagotowanie takiej ilości wody potrwa baaaardzo długo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łowca
Aktywny
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:04, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Lokomotywownie stargardzkiej części Pomorskiej KD były w Dobrach Nowogardzkich ( 2 klasy ) i w Ińsku ( 3 klasy ), plus na pograniczu z częścią gryficką było Resko ( 2 klasy ) ale ta służyła tylko jako warsztat naprawczy dla taboru z całej sieci - nie robiono tam przewozów tylko trzaskano rewizje taboru dzień w dzień, aż do likwidacji w 2 połowie lat 90tych.
Mylisz się w Stargardzie jest jednobramowa buda ( w dodatku chyba ex-normalnotorowa ). Nie wiem czy to służyło wogóle wąskiemu torowi, a jeżeli już to chyba tylko za coś w rodzaju "lokomotywowni zwrotnej" - choć ja osobiście stawiam na jedną ze służb jakie mieściły się w Stargardzie i używały swoich drezyn ( WDZ Stargard i WTCE Stargard ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:32, 30 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Prawdę mówiąc nie miałem dość dużo czasu aby zbadać teren dokładnie, a przy budynku stacyjnym nic takiego nie widziałem; stąd moje pytanie.
Trochę OT sie robi ale to nic...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaku_z_jelcza
Aktywny
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wyrzysk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:29, 07 Maj 2009 Temat postu: Silnik |
|
|
Mam pytanie. Czy silnik w jednej z lyd2 wygląda tak??
[link widoczny dla zalogowanych]
Bo jeśli tak, to części do takich silników można szukać w Nafcie w pile, niektóre widać z chodnika, stoją przy samym płocie , wyprzedają teraz te silniki, kiedyś były one głównym napędem generatorów, pomp płuczkowych, stołów wiertniczych. Mam tam teraz praktykę i niedawno miałem okazje odpalać taki silniczek. Niedoładowane V12 miały 350KM przy 1500 obr/ min a w nafcie przerabiali je i dokładali turbo, zmieniali tłoki, wtryskiwacze tak ze miały 450 do 500KM.
Zaniedługo wrzucę na youtube filmik z uruchomienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaku_z_jelcza
Aktywny
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wyrzysk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:37, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Niestety nie na youtube bo strasznie zjadało jakość nagrania, ale podaje link do pliku na rapidshare
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaku_z_jelcza
Aktywny
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wyrzysk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:40, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje że będzie okazja odpalić te lokomotywy, brak chłodnic to żadna przeszkoda, by je przepalić wystarczy beczka z wodą, będe miał czas po obronie czyli pewnie w lipcu. Więc jeśli nosicie się z takim zamiarem to dajcie znać, chętnie pomogę i załatwie jeszcze kogoś do pomocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario
Aktywny
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław, Trzcianka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:34, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
W galerii forum zamieściłem małą fotorelację z operacji wyciągania z lokomotywowni i transportu na górny poziom stacji lokomotywy Lyd2-56, której miałem okazję być świadkiem latem zeszłego roku. Aby zachować chronolohię wydażeń zdjęcia należy oglądać od ostatniego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaku_z_jelcza
Aktywny
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wyrzysk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:45, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A gdzie jest ta galeria bo nie mogę jej odnaleźć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario
Aktywny
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław, Trzcianka Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:50, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Na samej górze strony głównej w prawym rogu obok zaloguj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 13:46, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki super Fotogaleria wyszła i niektóre fotki to prawie jak z lat 80-tych.
Na 4 fotce od tyłu jest ten wagon, który w tym roku został wyremontowany i oddany do użytku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Czw 13:49, 21 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaku_z_jelcza
Aktywny
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wyrzysk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:13, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A możecie dorzucić fotki silników z tych lokomotyw?? (Lyd2)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:14, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Na stronie Interloku masz wyjęty silnik z lyd2
[link widoczny dla zalogowanych] - tutaj przedstawiony jest akurat silnik Henschel v12 i to jest coś podobnego jak masz na fotce wyżej tylko, że te są doładowane dwoma sprężarkami.
Poza tym są jeszcze silniki 6 cylindrowe rzędowe Polskie Henschel licencji Wola i Maybach, wolnossące bez doładowania i chyba ekonomiczniejsze niż V12 ,
jak poszukam fotki to zaraz wrzucę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Czw 17:19, 21 Maj 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|