|
Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:19, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Z tego co mi wiadomo Kolego to niestety nie, sprawa uruchomienia troszkę odsunęła się w cień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OleK
Zaawansowany
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nakło nad Notecią Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:27, 30 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Witam
Czy ktoś posiada plany drezyny Wmc? Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek
Moderator
Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 21:59, 15 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Sprawy w towarzystwie odsunęły dość znacznie termin uruchomienia drezyny. Jeżeli zapanuje ład, porządek, kolejką i towarzystwem zaczną znowu rządzić odpowiedzialni ludzie to myślę że uruchomienie drezyny nie potrwa dłużej niż miesiąc. Jeśli te warunki zostaną spełnione to daję słowo że drezyna będzie jeździć już dosyć się nastała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kazek998
Początkujący
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szamocin Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:17, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
I co uruchomiona???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:18, 03 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Już dawno... Poczytaj, obejrzyj fotki, filmy a zobaczysz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łowca
Aktywny
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:21, 14 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Witam. Jest prośba. Czy na drezynie zachowała się na przodzie ostoi tabliczka znamionowa WMD Koronowo z rokiem produkcji i numerem fabrycznym? Czy można by to jakoś sprawdzić?
No i kilka pytań...
Czy drezyna nadal ma silnik Mercedesa? Kiedy dokładnie została sprowadzona do Białośliwia?
Czy jest możliwe, że na tor 750mm została przebudowana z innej szerokości toru? czy są jakieś ślady na podwoziu/ostoi które dają podstawę by tak sądzić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:58, 17 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Witam, drezyna została przebudowana z toru 750 mm na 600, pochodzi z cukrowni Tuczno i ma silnik mercedesa z tej cukrowni została przez nas zakupiona. Tabliczka jest zapraszam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łowca
Aktywny
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:49, 04 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Wysłałem wiadomość na priv można prosić o odpowiedź?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:38, 04 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Nie mam wiadomości...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łowca
Aktywny
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:42, 11 Wrz 2019 Temat postu: |
|
|
Wklejam tutaj.
Przeczytałem Twój post, że tabliczka znamionowa na drezynie 017. Rewelacja. Można prosić o numer fabryczny i rok produkcji ? potrzebne mi do artykułu.
I o datę kiedy została sprowadzona do Białośliwia bo znam mniej więcej tylko rok ale może znasz dokładniejsze dane ? Wedle moich informacji stało się jakoś po sierpniu 2003 roku a przed połową 2004 roku. Jeśli jesteś w stanie potwierdzić coś więcej to poproszę.
To, że pochodzi z Tuczna i że teraz jest przebudowana z toru 750 na 600 to ja doskonale wiem. Pytanie o co innego czy np na podwoziu/ostoi nie ma jakichś śladów wcześniejszej przebudowy (nie tej Waszej z 750 na 600) na tor 750 z jakiejś innej szerokości? a mogło wg mnie tak być...
W tej chwili są w Polsce trzy drezyny o numerze 017.
Jeden numer wg moich podejrzeń możliwe, że podmieniono w muzeum w Sochaczewie by uniknąć wprowadzania na ilostan muzealny drezyny jaka im była potrzebna na handel (zapewne wymienny) z Cukrownią Tuczno. Wszak zabytku widniejącego na księdze muzealnej nie wolno było by im zbyć. Co innego z majątkiem ruchomym nie wpisanym do księgi muzealnej (sporo takiego towaru skończyło w hucie, muzeum cięło na złom wszystko nawet HF-ki, wagon motorowy Lilpopa i dużo wagonów 1Aw) taką rzecz mogli oddać w rozliczeniu do Tuczna za muzealny parowóz lub coś w ten deseń.
Ale najprawdopodobniej dwie z pośród trzech obecnych drezyn 017 mają swój numer 017 jeszcze z czasów PKP i tutaj jest możliwe, że np kolej obsadziła wolny numer (po sprzedaży drezyny 017 do Bieszczad lub po oddaniu drezyny 017 do muzeum - nie wiem jeszcze do końca co się stało wcześniej od drugiego) inną drezyną przebudowaną z innej szerokości toru. To by wszystko tłumaczyło cały ten dubel z numerami jaki powstać mógł zacząć jeszcze na kolei. Choć oczywiście wcale tak być nie musiało kolej mogła mieć dwie drezyny 017, np dzisiaj są w Polsce też dwie drezyny numer 039 a drezyn 204 jeszcze za czasów PKP były trzy (jedna wagonik motorowy co jeździł w Łobżenicy jest u Was, druga z wyciągniętym do przodu ryjem ta co kiedyś jeździła w Nakle to teraz jest w Żninie, trzecia stoi w muzeum w Wenecji i ta nie do końca wiem skąd jest może być dawną przenumerowaną drezyną 206 na przykład bo i taki trop posiadam). A mogło być też tak, że muzeum kolejnictwa podmieniło nie jeden a dwa numery albo że kolej podmieniła numer specjalnie by coś sprzedać do Bieszczad i stąd dwa numery były jeszcze na kolei. Numery mogły być też podmienione podczas remontu drezyn w Koronowie (a robiono tam takie rzeczy i mam na to relację świadka naocznego) i stąd dwa lub trzy takie same numery.
Ale jeśli np na ostoi Waszej drezyny są jakieś ślady sugerujące, że zanim miała 750mm było jeszcze coś wcześniej innego to proszę o info.
Pytanie czy zachowała się też tabliczka znamionowa od Wmc 204 ? tego wagonika motorowego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|