|
Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:02, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A nie myślałeś poszukać na złomie resorów piórowych??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:39, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy dobrze zobrazowałem to o czym myślę; a chodzi mi o takie zawieszenie które będzie kompensować (choćby częściowo) przeładowanie jednej strony (w domyśle - skrzyni ładunkowej). Czyli gdy naładujesz na przykład 5 podkładów betonowych, ok 500kg to wahacz dość mocno się ugnie. Ale dzięki takiemu rozwiązaniu jak przedstawione powyżej, ugięcie przeniesie się częściowo na drugi wahacz i cały pojazd pozostanie względnie prosty. Myślę że pojazd będzie również mniej wrażliwy na wahania podłużne na nierównościach toru. Ale to muszę wypróbować w praktyce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:05, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
aa czyli wahacze na osi będą połączone. Ciekawy pomysł. Tylko żeby to działało tak jak zamierzasz musisz mocno zespawać wahacze. Tylko czy jeśli zrobisz tak obie osie to czy na nierównościach czasem nie będziesz jechał na 3 kołach?? Rozważ zamontowanie przedniej osi wahliwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:57, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie, nie wahacze nie będą ze sobą zespawane na końcach - to by je przecież unieruchomiło - a to ma być tak urządzone że będzie ruchome podparte na sprężynie.
Poza tym ogólny skok takiego zawieszenia liczony na kołach ma się zawierać w 30-40mm wliczając w to oczywiście pełne obciążenie pojazdu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:08, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro każdy wahacz będzie swobodny to to samo osiągniesz zakładając zwykłe resory. Poza tym skok 4-5 cm to jest prawie nic. Tyle można by osiągnąć zakładając gumowe ograniczniki [link widoczny dla zalogowanych] "bycze jaja"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzej2110 dnia Śro 15:30, 23 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:36, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie sądzę aby 30 40mm skoku to było mało na szynach - np największa różnica wysokości szyn na złączach nie przekracza 5-7mm. Poza tym aby założyć resory musiałbym zrobić coś na kształt wideł maźniczych aby zapobiec przechyłom nadwozia na boki . Oczywiście takie rozwiązanie ma swoje zalety - ale nie leży w moim guście - cokolwiek by to nie miało oznaczać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:50, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Bo zamknę temat póki nie zobaczę drezyny na szlaku hehehehe a tak poważnie to nie kombinuj z wyimaginowanym zawieszeniem jak "andrzej2110" napisał wystarczą grube gumy pod ośki lub resor z odbojnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:51, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ze spokojem Radek To co tu piszę to jest to co robię i nawet już pierwszy wahacz jest wykonany i założony na drezynie Mróz się daje we znaki, ale pomału do przodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:12, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] Proste rozwiązanie zawieszenia i amortyzacja tez jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:00, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Masz może i rację...ale ja uparcie twierdzę że takie rozwiązanie nie zadowala mnie. Mój pojazd z natury swej będzie narażony na nierówny rozkład obciążenia. Wobec tego próbuję znaleźć rozwiązanie, które choć częściowo zaradzi temu. Może i źle robię zdając się na własny "instynkt konstruktorski", ale jak nie sprawdzę to nie będę wiedział
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:12, 09 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ty robisz to samo tylko w trudniejszy sposób.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 8:49, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Nie zgadzam się z Tobą, że to jest takie samo rozwiązanie. Właśnie przygotowuję taki mały model który pozwoli na wizualizację mojego pomysłu Widzę bowiem że nie umiem wytłumaczyć Ci co to jest zawieszenie zależne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:42, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
To czekam na model
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:43, 12 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
...a ja na drezynę gotową hehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|