|
Wyrzyska Kolejka Powiatowa - Wirsitzer Kreisbahn Weißenhöhe Forum Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej Białośliwie - Tworzymy Historię ! - Nie Boimy Się Prawdy!
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 7:07, 28 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Sprężyna musi mieć duży skok koła dużego skoku nie mają. Przesuń odrazu zestawy do środka.
Takiego zawieszenia chyba nigdzie się nie spotka Będzie unikatowa drezyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:15, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Krzysiu, żebyś nie był osamotniony to chyba mam coś dla Ciebie a raczej Twojej drezyny.
Nówka sztuka stan magazynowy "ZELMOT" lampa z ikarusa Tylko brakuje zewnętrznej osłonki, ale można obudować.
Oświetlenie to podstawa Co Ty na to?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RadekO dnia Pią 20:16, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:35, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Dziś przeprowadziłem próbę statycznego obciążenia ramy z zawieszeniem. Postawiłem na ramie paletę bloczków betonowych o łącznej wadze brutto 0,56T. Ugięcie zawieszenia nie przekraczało 15mm, a muszę dodać że podparte było na sprężynach od samochodu osobowego. Rozmyślałem nad przesunięciem osi bliżej siebie na wahaczach. Uznałem że to nie jest najlepszy pomysł. A dlaczego? Łączna długość przekracza 3000mm, zaś rozstaw osi wynosi 1595mm. Oznacza to zwis pojazdu przekraczający700mm na stronę. Przy założeniu że to będzie pojazd roboczy obciążany ładunkiem 500kg na jednej stronie, niesymetryczny rozkład masy może generować poważne problemy, szczególnie na łukach i rozjazdach - grozi to po prostu wykolejeniem. dlatego też ten element pozostanie bez zmian - natomiast pokombinuję z dobraniem właściwego punktu podparcia sprężyn i odpowiedniej ich siły . I jak zwykle nie miałem aparatu - ale właściwie praca kompletnie nie idzie mi w parze z fotografią
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Pią 20:38, 30 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:02, 30 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Świetnie Krzysiu a co z moją lampą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:07, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
lisiogonek napisał: | Dziś przeprowadziłem próbę statycznego obciążenia ramy z zawieszeniem. Postawiłem na ramie paletę bloczków betonowych o łącznej wadze brutto 0,56T. Ugięcie zawieszenia nie przekraczało 15mm, a muszę dodać że podparte było na sprężynach od samochodu osobowego. Rozmyślałem nad przesunięciem osi bliżej siebie na wahaczach. Uznałem że to nie jest najlepszy pomysł. A dlaczego? Łączna długość przekracza 3000mm, zaś rozstaw osi wynosi 1595mm. Oznacza to zwis pojazdu przekraczający700mm na stronę. Przy założeniu że to będzie pojazd roboczy obciążany ładunkiem 500kg na jednej stronie, niesymetryczny rozkład masy może generować poważne problemy, szczególnie na łukach i rozjazdach - grozi to po prostu wykolejeniem: [link widoczny dla zalogowanych] . dlatego też ten element pozostanie bez zmian - natomiast pokombinuję z dobraniem właściwego punktu podparcia sprężyn i odpowiedniej ich siły . I jak zwykle nie miałem aparatu - ale właściwie praca kompletnie nie idzie mi w parze z fotografią |
Czyli wyszło to czego się obawiałem. Nie pisałem tylko bo nie mam doświadczenia torowego. Da się to jeszcze naprawić. Odetnij zamocowania wahaczy od ramy i przyspawaj przy końcach ramy. Zestawy kołowe odkręć i przykręć w nowym miejscu do wahacza tak aby były w tym rozstawie jak jest teraz. Oczywiście w ten zbraknie wahacza na połączenie go z drugim i ja bym z tego zrezygnował. Załadowani ładunku nawet tylko nad jedną szyno powoduje i tak ugięcie i nad drugą. To ze się nie będzie tak samo uginał przedni zestaw nie ma znaczenia. Szkoda ze nie mogę ci tego na żywo pokazać o co chodzi ale mam nadzieje ze rozumiesz co mam na myśli.
Pochwale się ze ja też nie próżnuje i dłubie w garażu http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?autocom=gallery&req=si&img=352986
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andrzej2110 dnia Śro 15:19, 23 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:26, 31 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Super!
Muszę obmyślić sposób mocowania - z tyłu pod skrzynią ładunkową będzie skrzynka na narzędzia (prawdopodobnie) i te lampy trzeba będzie wmontować w ścianę skrzyni - ale to jeszcze trochę zejdzie
andrzej2110 napisał: | lisiogonek napisał: | Dziś przeprowadziłem próbę statycznego obciążenia ramy z zawieszeniem. Postawiłem na ramie paletę bloczków betonowych o łącznej wadze brutto 0,56T. Ugięcie zawieszenia nie przekraczało 15mm, a muszę dodać że podparte było na sprężynach od samochodu osobowego. Rozmyślałem nad przesunięciem osi bliżej siebie na wahaczach. Uznałem że to nie jest najlepszy pomysł. A dlaczego? Łączna długość przekracza 3000mm, zaś rozstaw osi wynosi 1595mm. Oznacza to zwis pojazdu przekraczający700mm na stronę. Przy założeniu że to będzie pojazd roboczy obciążany ładunkiem 500kg na jednej stronie, niesymetryczny rozkład masy może generować poważne problemy, szczególnie na łukach i rozjazdach - grozi to po prostu wykolejeniem. dlatego też ten element pozostanie bez zmian - natomiast pokombinuję z dobraniem właściwego punktu podparcia sprężyn i odpowiedniej ich siły . I jak zwykle nie miałem aparatu - ale właściwie praca kompletnie nie idzie mi w parze z fotografią |
Czyli wyszło to czego się obawiałem. Nie pisałem tylko bo nie mam doświadczenia torowego. Da się to jeszcze naprawić. Odetnij zamocowania wahaczy od ramy i przyspawaj przy końcach ramy. Zestawy kołowe odkręć i przykręć w nowym miejscu do wahacza tak aby były w tym rozstawie jak jest teraz. Oczywiście w ten zbraknie wahacza na połączenie go z drugim i ja bym z tego zrezygnował. Załadowani ładunku nawet tylko nad jedną szyno powoduje i tak ugięcie i nad drugą. To ze się nie będzie tak samo uginał przedni zestaw nie ma znaczenia. Szkoda ze nie mogę ci tego na żywo pokazać o co chodzi ale mam nadzieje ze rozumiesz co mam na myśli.
Pochwale się ze ja też nie próżnuje i dłubie w garażu [link widoczny dla zalogowanych]
|
Hmm...jakby to powiedziec Andrzeju...dla pojazdu drogowego taki skok zawieszenia jest zdecydowanie za mały, ale dla szynowego wystarczy niewiele zwiększyc skok przez przesunięcie twardej sprężyny bliżej którejś z osi, albo zastosowac bardziej miękką w miejsce samochodowych
Dziś przyszła pora na większe ciężary : 1,5T i zawiesznie radzi sobie jak należy, przy sprężynach na środku skok ok.25-30mm przy przesunięciu sprężyn w bok, skok dochodzi do 40mm - ale mocno jest złożony do środka
A tu stosowny filmik z prób :
http://youtu.be/RMz6-L4P5JA
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Sob 22:32, 31 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:40, 29 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
I jak tam budowa??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 21:45, 05 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
chyba powiem za byłym premierem Marcinkiewiczem : "Yes! Yes! Yes!"
Esik zaskoczył po zimowej hibernacji bez problemu. Rozgrzałem go co nieco pracą ok 1h, wymieniłem na ciepło olej, i jeszcze przez około 1h dałem mu popracować. Po rozgrzaniu silnik pracuje wyraźniej bardziej równomiernie - choć ma swoje "anse i niuanse" i czasem w ogóle nie pracuje równo. Mam parę filmików może po burzach jakiś wrzucę na YT to pokażę
Edit:
Oto jeden z filmików : http://youtu.be/Rp28qY8R-VM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lisiogonek dnia Sob 23:21, 05 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:44, 06 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Prace posuwają się do przodu - choć nie tak szybko jak sam tego pragnę - ale w pojedynkę nie mam szans szybciej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andrzej2110
Zaawansowany
Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:07, 19 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
ehhh skleroza dopada i mnie...
Jak tam budowa??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:33, 11 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Budowa malutkimi kroczkami i zupełnie nieefektownie postępuje naprzód. Przy odrobinie szczęścia niedługo pokażę finalny wygląd zewnętrzny maszyny. Ciekawe czy zdołam się wyrobić z budową...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RadekO
Administrator
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1422
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Białośliwie Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 8:19, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Podpatrzyliśmy mistrza i jego drezynę
Słaba jakość fotki (robione kalkulatorem), ale drezyna będzie wyglądać mniej więcej tak.
Kabina jakby taka jakaś znajoma prawda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lisiogonek
Znawca
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:41, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Skądinąd znane miejsce .... Parowozownia Białośliwie ...
To w tym szczególnym miejscu stoi moja konstrukcja podczas prób torowych na WKP . Może nadmienić wypada że pierwsze próby udały się dość dobrze i konstrukcja wymaga niewielkich korekt zawieszenia. Po prostu zawieszenie sprzężone stabilizowane wzdłużnie i poprzecznie ma zbyt małą zdolność do wybierania nierówności asymetrycznych w torowisku. Na ten problem uwagę zwrócili mi koledzy którzy przetaczali drezynę przy manewrach . Mam pewien pomysł ... Ale to zaś najważniejsze że pod obciążeniem wszystko działa dobrze . Jedna tona - czyli tyle ile przewidywałem i dl03 jako pojazd trakcyjny. Psikusa zrobiła mi aura ... Spadł deszcz i Dl 03 po prostu ślizgała się z takim obciążeniem na trudnym profilu białośliwskiej stacji...A kabina hehe... to w ogóle niespodzianka nawet dla mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lipiec30
Aktywny
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:54, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lipiec30 dnia Nie 15:10, 02 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
aron
Aktywny
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:13, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
jakoś nie przypomina słynnej drezyny lisiogonka która została mi zaprezentowana w kuźni o_O
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|